Víte, jakou funkci má v automobilu palivový filtr? Jak často měnit palivový filtr, aby byla zajištěna jeho maximální funkčnost? Palivový filtr poskytuje ochranu spalovacímu motoru, a to v tom ohledu, aby do něj nevnikly nežádoucí nečistoty, další pevné částice anebo voda. Palivový filtr bývá ve většině případů vícestupňový, a to z důvodu zajištění maximální ochrany spalovacího motoru. A pravidelná výměna palivového filtru? Ta se liší podle toho, zda se jedná o motor naftový nebo benzinový. V případě, že se včas palivový filtr nevymění, výrazně klesá jeho ochranná funkce a je tu zvýšené riziko závažného poškození motoru vašeho vozidla.
(Zdroj fotky: Freepik.com)
Obzvláště moderní spalovací motory jsou na vniknutí jakýchkoliv nečistot velmi náchylné, a proto je důležitý kvalitní a účinný palivový filtr, který motorům poskytne potřebnou ochranu. Jednou za čas se musí každý palivový filtr vyměnit. A jak poznáte, že je ten správný čas na výměnu nebo že je palivový filtr ucpaný?
To, že je palivový filtr ucpaný a zaslouží si vyměnit za nový poznáte podle následujících signálů. Jedním z nich jsou zhoršení studené i teplé starty motoru. Ne vždy tak v tomto případě je na vině slabá autobaterie. Dalším signálem je zhasínání motoru při volnoběhu nebo nepravidelný chod motoru.
Varovat vás může i skokový nárůst spotřeby paliva. I tady totiž může být na vině ucpaný palivový filtr. Pokud neprovedete včasnou výměnu palivového filtru, koledujete si o zničení motoru.
Obecně se doporučuje palivový filtr nechat vyměnit po ujetí každých 150 000 kilometrů, a to i v případě, že se neprojevuje jako ucpaný. Tento interval je doporučený u automobilů na benzín. U aut na naftu je tento interval výrazně kratší. U naftových motorů se totiž doporučuje výměna palivového filtru vždy po ujetí 60 000 kilometrů.
Pro Dudlu napsala: Petra Velíková