Pojem hybridní výuka se dostal do povědomí v době pandemie covidu, kdy bylo potřeba vyřešit nějakým vhodným způsobem vzdělávání žáků na školách. Hybridní výuka začala být využívána v době, kdy už nebyla potřeba výuka distanční. Ta se vyznačovala tím, že žáci byli doma a výuka probíhala na dálku přes počítač. V době, kdy se žáci i učitelé mohli navrátit do škol, bylo na čase systém výuky trochu pozměnit. A proto v případech, kdy nebylo možné plně najet na klasické vyučovací metody, přišla na řadu hybridní výuka.
Hybridní forma výuky (Zdroj fotky: Freepik.com)
Hybridní výuka vs. distanční výuka
V čem se odlišuje hybridní výuka od té běžné nebo distanční provozované na dálku? Hybridní výuka kombinuje výuku běžnou s výukou distanční - reálně to znamená, že část žáků je přítomna ve škole a část jich je doma.
Učitel tedy vyučuje ve třídě jako obvykle, ale nejenom pro žáky, kteří se vyučování zúčastní, ale také pro ty, kteří jsou doma a zúčastní se na dálku přes počítač připojený na speciální program a webkameru. Učitel tak ve třídě pomocí tohoto programu a také webkamery přenáší výuku na dálku ostatním žákům, kteří nemohou být ve škole třeba z důvodu nemoci nebo karantény.
Tento model výuky se velice rychle uchytil a je tak skvělým řešením pro dlouhodoběji nemocné žáky nebo žáky v karanténě. Nutným vybavením pro hybridní výuku je interaktivní tabule nacházející se ve škole a počítač s internetovým připojením. Doma pak žáci musí mít také počítač připojený na internet a případně i vybavený webovou kamerou. Společně pak učitel s žáky komunikuje přes speciální program – např.: MS Teems, Google Meet apod.
Pro Dudlu napsala: Petra Velíková | Editace: Andrea Bělohradská