Co je přidaná hodnota?
Jste majitelem či majitelkou firmy? Určitě víte co znamená přidaná hodnota. Kdo se s tímto pojmem zatím nesetkal nebo si snad marně láme hlavu, tomu objasníme přidanou hodnotu již v tomto článku. Pokud se na to podíváme z pozice klasického zákazníka, který si jde nakoupit tak přidaná hodnota je vlastně to za co jste ochotni zaplatit.
(Zdroj fotky: Freepik.com)
Každý výrobek, který je navíc nějak předělávám a to k tomu, že bude měněn, se zajisté odrazí i na jeho pozdější ceně. Jedná se zde o kvalitě výrobku, vlastnosti a třeba ještě i funkčnosti. Pro někoho je také důležitá u výrobku také estetika. Je to jako, když byste měli kus dřeva a postupně jste z něj vytvářeli malou sošku. Čím více by se podobala navíc tomu k čemu bude sloužit, tím více u ní stoupá také cena, kterou je zákazník ochoten později zaplatit.
V ekonomice je řada různých pojmů a názvů, které se vzájemně propojují. Kdyby nebyla poptávka nebyla by také nabídka. Proč by majitel firmy měl prodávat sportovní oblečení v oblasti kde by poptávka byla hlavně po zdravé výživě? Dobrý obchodník si tak rychle spočítá své možné budoucí příjmy a je schopný i tak rychle reagovat na danou poptávku. Ano může se tedy stát, že místo dřívější prodejny s oblečením pro sport tam najednou bude stát zdravá výživa. Lidé jsou různí a každý má také jiné požadavky jak na výrobek tak na službu. Kdo je spokojený třeba s obyčejným fitness centrem, tak pro toho druhého je to naprosto málo.
Co taková lekce jógy? Některým ženám nevyhovuje lektorka, která vyučuje a raději si zajedou o několik desítek kilometrů dál k jiné, která má daleko více prokazatelných zkušeností a jsou na ní lepší recenze. I taková špatná recenze dokáže ovlivnit klidně i na poslední chvíli návštěvu vašeho obchodu. Každý je zvyklí tedy na jiný standart. Kdo se spokojí s penzion? Nebo s hotelem? Někomu stačí jen obyčejný stan a užije si dovolenou také.
Pro Dudlu napsala: Lucie Štýchová