Co je influencer a influencerka?
V dnešní době se to kolem nás jen hemží různými moderními výrazy, nejčastěji pocházejícími z angličtiny. Například pojmy influencer a influencerka. Možná i vy už jste se s těmito názvy setkali, ale nevíte, co přesně znamenají. Výraz influencer pochází z anglického „influence“, což po překladu do češtiny znamená "vliv". Pojem influencer je typický pro osobu pohybující se na sociálních sítích jako je Facebook, Instagram, video platformě Youtube, TikToku, Twitchi a dalších médiích včetně blogu, a to za účelem ovlivnění sledujících pomocí nahraného a sdíleného obsahu.
Co je influencer? (Zdroj fotky: Freepik.com)
Influenceři
Mezi vybrané typy influenecerů patří:
- youtubeři - věnují se natáčení vizuálního obsahu na YouTube
- streameři - influenceři, kteří vysílají živě
- velcí influenceři - influenceři se stovkami tisíc sledujících (a více)
- mikroinfluenceři - influenceři s hranicí 1000 (někde se uvádí 3000) sledujících
Typy influencerů se většinou prolínají, protože se věnují více kanálům a aktivitám zároveň, pro větší dosah a sledovanost.
Ovládáš TikTok, Facebook, Youtube, Instáč, nebo Twitch - Rádi budeme spolupracovat
Influencerství jako zdroj obživy
Influencery a influencerky spojuje také typ marketingu, kdy spolupracují s různými firmami, jako jsou výrobci kosmetických produktů, internetové obchody a další. Podle domluvy pak konkrétní produkty podporují na profilech svých sociálních sítí a sdílí je tak s ostatními. V oblasti influencer marketingu, který je podoborem online marketingu tak dochází mezi spolupráci s firmou a influencerem samotným.
Výhodami je naprosto flexibilní pracovní doba a také možnost vyzkoušení různých výrobků. Pokud v tom navíc umí chodit, dát se tím poměrně slušně vydělat za předpokladu, že si dokážete vybudovat slušnou komunitu. Tento způsob propagace se těší čím dál větší popularitě.
K tomu, aby influenceři plnili svůj účel, je nutné, aby splňovali určité podmínky. Jednou z nich je například to, aby měli rozsáhlou komunitu sledujících lidí. Důležité je také to, aby se alespoň trochu orientovali v dané problematice. Záleží i na povahových vlastnostech. Takový influencer by měl působit důvěryhodně a měl by mít schopnost ovlivňovat rozhodování jiných lidí.
Pro Dudlu napsala: Petra Velíková | Editace: Andrea Bělohradská