Co je to chatbot?
Už jste někdy slyšeli slovo chatbot? Chatbot je označení pro počítačový program sloužící k automatizované komunikaci s lidmi.
K čemu slouží chatbot
Chatbot - toto slovo zní skoro jako robot, viďte? V podstatě je to velmi podobné. Robot zvládá vykonávat věci sám. A chatbot? Ten vlastně taky. Nejčastěji je využíván v zákaznické podpoře. Můžeme se s ním třeba setkat například na Facebooku, Messengeru, WhatsAppu či Skypu, ale také na stránkách naší banky - třeba České spořitelny, nebo v aplikaci banky Air Bank. Má za úkol klientovi zodpovědět ty nejdůležitější otázky, na které nezná odpověď a rád by je zjistil.
Samozřejmě si nemyslete, že chatbot vám zvládne odpovědět na všechno, to opravdu ne. Funguje na principu klíčových slov. Pokud je nerozezná, nebo nezná, nedá vám žádnou odpověď – nicméně vám nabídne možnost přepojení se na živého kolegy – tedy pracovníky dané společnosti, kteří s vámi případný problém vyřeší.
S chatboty se setkáváme mimo jiné třeba na pracovních portálech různých firem, když hledáme práci. Někteří chatboti jsou naprogramovaní tak, aby dokázali říct něco o firmě, kde firma sídlí, co dané pracovní místo obnáší. A to už je v dnešní době moderních technologií obrovský posun, nemyslíte?
Dnes se s chatboty můžeme setkat na internetu běžně. I tak bych ale řekla, že nejvíce proslulí jsou hlavně u bank, kde radí klientům a odpovídají na nejčastější otázky. Uvedu příklad – klient zapomněl heslo do internetového bankovní a neví, jak si zřídit nové. Chatbot mu poskytne odpověď a poradí, jak na to.
Pro Dudlu napsala: Simona Holá | Editace: Andrea Bělohradská