UPOZORNĚNÍ: Z důvod, že prodejce zboží Gadgets House s.r.o. přestal fungovat a reagovat na objednávky, tak jsem dočasně mimo provoz. Budeme hledat vhodnou náhradu a pokusíme se brzy vrátit do hry.

Co by měl umět profesionál v SEO?

SEO profesionál by měl umět perfektně ovládat disciplínu SEO a rozumět HTML, online marketingu a základům datové analytiky. Jejich cena se v roce 2024 pohybuje okolo 2 000 Kč / hodinu a ti nejlepší dokáží zvednou tržby e-shopům o desítky procent z organic search.

seo-profesional-zahalka-tomas

Jak se stát a co musí umět SEO Profesionál (Autor: Tomáš Zahálka)

Profesionál v oblasti SEO hraje klíčovou roli v digitálním marketingu jakéhokoliv online podnikání, včetně e-shopů. Tato osoba by měla mít hluboké pochopení fungování vyhledávačů, nejnovějších trendů v SEO a schopnost aplikovat efektivní strategie pro zlepšení viditelnosti webu ve vyhledávacích výsledcích. Klíčové dovednosti a znalosti, které by měl profesionál v SEO ovládat jsou:

Očekávané znalosti a dovednosti SEO profesionála:

  1. Analýza klíčových slov: Umění identifikovat relevantní klíčová slova a fráze, které cílová skupina (zákaznicí) používají při vyhledávání produktů nebo informací souvisejících s webem / e-shopem.

  2. On-page SEO: Optimalizace stránek - titulků, meta popisů, zakládání kategorií, parametrických kategorií a konzultace obsahové strategie.

  3. Technické SEO: Optimalizace rychlost načítání, mobilní přívětivosti, struktury URL, sitemapy společně s programátory a kodéry.

  4. Linkbuilding: Umět získávat kvalitní zpětné odkazy od autoritativních zdrojů pomocí sítě linkbuilderů.

    jak-merit-seo-collabim

    Začněte měřit SEO s Collabimem - Po registraci prvních 14 dní ZDARMA

  5. Obsahová strategie: Umět poradit copywriterům a být supervizor u popisků kategorií, produktů a článků.

  6. Analýza a měření: Znalost nástrojů jako Google Analytics, Search Console a Collabim.

  7. Lokální SEO: Poradenství pro e-shopy s kamennými prodejnami, aby je bylo možné lokálně dohledat na mapách.

  8. Sociální média a SEO: Porozumění vztahu mezi sociálními médii a SEO.

Přínos pro e-shopy:

  • Zlepšení pozic v neplacených výsledcích vyhledávání na Googlu a Seznamu pro relevantní klíčová slova.
  • Zvýšení organického trafficu (organic search a direct), což sekundárně může vést k vyššímu počtu konverzí.
  • Zlepšení uživatelské zkušenosti (UX) a informační architektury, což může vést k lepšímu konverzního poměru.
  • Posílení online autority a důvěryhodnosti značky, jinak řečeno budování brandu.

mereni-pozic-seo-collabim

Ukázka měření pozic ze SEO nástroje Collabim (Autor: Tomáš Zahálka)

Cena za SEO profesionála:

Cena za služby SEO profesionála se může výrazně lišit v závislosti na lokalitě, reputaci, rozsahu projektu a specifických požadavcích e-shopu. V České republice mohou měsíční poplatky za komplexní SEO služby začínat od 10 000 Kč, standardně e-shopy na Shoptetu platí okolo 20 - 50 000 Kč měsíčně podle počtu sortimentu a množství kategorií.

Pro jednorázové spolupráce, jako jsou SEO konzultace, SEO audit nebo obsahové strategie, se ceny pohybují od 5 000 Kč do 20 000 Kč.

Investice do SEO je dlouhodobá strategie. Výsledky se obvykle neobjeví okamžitě, ale postupně se zvyšují během několika měsíců. Kvalitní SEO spolupráce přináší stabilní růst návštěvnosti a zlepšení konverzí, což vede k vyšší návratnosti investice (ROI).

seo-ppc-reklama-shoptet-zahalka-tomas

SEO a PPC reklama pro Shoptet e-shopy (Autor: Tomáš Zahálka

Co od spolupráce očekávat?

SEO profesionál vám může za rok spolupráce znatelně zvednout organickou návštěvnost, dlouhodobě podpořit brand a zásadně pomoci k snížení závislosti na PPC reklamě. Obecně platí, že byste do SEO měli dávat 20 % investic do PPC reklamy a snažit se dosáhnout 30 % podílu v kanálech v rámci marketingového mixu.

Pro Dudlu vytvořil SEO profesionál: Tomáš Zahálka

⏫ Potřebujete zlepšit pozice v SEO a hledáte zpětné odkazy? Spojte síly s Dudlu! ⏫