Co je SERP?
SERP je zkratka pro "Search Engine Results Page" (stránka z výsledků vyhledávání). Tento termín je běžně používaný ve světě digitálního marketingu v oblasti SEO (Search Engine Optimization) a PPC (Pay Per Click), jejichž kampaně tvoří hlavní obsah SERPa.
Co je SERP a k čemu slouží? (Autor: Tomáš Zahálka)
SERP nemá jednotnou skladbu a pro každý dotaz vypadá trochu jinak, podle toho jestli klíčová slova zadaná uživatelem do Googlu, Seznamu, Bingu a dalších vyhledávačů jsou na transakční dotazy typu hračky pro děti, dětské oblečení, sušený hmyz, kuchyňský robot apod., nebo na informační dotazy jako jsou zpravodajství, počasí, videa, obrázky a články.
Proč se v SERPu zobrazovat?
Zobrazení ve výsledcích vyhledávání je pro webové stránky zásadní, protože:
-
Budete vidět a zvyšujete si návštěvnost: Být na první stránce SERP, zejména mezi prvními výsledky může výrazně zvýšit návštěvnost vašeho webu nebo e-shopu. Drtivá většina uživatelů klikne na několik prvních odpovědí v rámci první stránky.
-
Přitahujete relevantní traffic: Uživatelé, kteří vyhledávají konkrétní klíčová slova nebo fráze, jsou často ve fázi předběžného zájmu nebo připraveni k nákupu, naučte se pracovat s STDC frameworkem.
-
Budujete si důvěru a autoritu: Stránky zobrazené na první stránce SERPa jsou často považovány za více důvěryhodné a autoritativní ve svém oboru. To může posílit pověst vaší značky nebo e-shopu a pozitivně ovlivnit ostatní kampaně.
Ukázka výsledků SERPa v Google (Autor: Tomáš Zahálka)
Jak se do SERPa dostat?
-
Optimalizace pro vyhledávače (SEO): Tvorba a optimalizace kvalitního a relevantního obsahu, který odpovídá klíčovým slovům, jež vaši potenciální zákazníci používají při vyhledávání. Pro e-shop prodávající například spacáky to znamená vytvoření detailních popisů produktů, blogových příspěvků a tipů na výběr správného spacáku.
-
SEA kampaně v PPC: Nastavte si SEA kampaně na relevantní klíčová slova. Na rozdíl od SEO, tak do PPC části se dostanete prakticky okamžitě a záleží jen kolik jste ochotni zaplatit za jeden proklik. Ceny prokliku se pohybují od 2 Kč do 50 Kč v závislosti na množství konkurence, proto volte správnou PPC strategii.
- YouTube videa: Tvořte podpůrný obsah pro YouTube. Tato videa vyhledávače, obzvláště Google rád přidává mezi výsledky v SEO a na mnoho dotazů jsou efektivnější než blogové články.
SEO a PPC reklama pro Shoptet e-shopy (Autor: Tomáš Zahálka)
- Optimalizujte obrázky: Foťte a vytvářejte originál obrázky / fotky produktů, která pak budete přidávat do článků, kategorií a samozřejmě k samotným produktům. Vyhledávače nechtějí zařadit tisíckrát stejný obrázek, ale ocení, pokud jste si dali práce s vlastním zpracováním obrázků.
- Prolinkovávejte stránky: Vyhledávače vám mohou dát v rámci jedné pozice širší prostor, který někdy zabírá i tři normální pozice, pokud máte web dobře prolinkovaný v rámci SEO strategie.
Většina uživatelů vyhledává informace přes Google a Seznam, proto být nalezitelný v SERpu je klíčové pro úspěch jakéhokoli podnikání.
Pro Dudlu vytvořil SEO specialista: Tomáš Zahálka