UPOZORNĚNÍ: Z důvod, že prodejce zboží Gadgets House s.r.o. přestal fungovat a reagovat na objednávky, tak jsem dočasně mimo provoz. Budeme hledat vhodnou náhradu a pokusíme se brzy vrátit do hry.

Co je SERP?

SERP je zkratka pro "Search Engine Results Page" (stránka z výsledků vyhledávání). Tento termín je běžně používaný ve světě digitálního marketingu v oblasti SEO (Search Engine Optimization) a PPC (Pay Per Click), jejichž kampaně tvoří hlavní obsah SERPa. 

co-je-serp-zahalka-tomas

Co je SERP a k čemu slouží? (Autor: Tomáš Zahálka)

SERP nemá jednotnou skladbu a pro každý dotaz vypadá trochu jinak, podle toho jestli klíčová slova zadaná uživatelem do Googlu, Seznamu, Bingu a dalších vyhledávačů jsou na transakční dotazy typu hračky pro děti, dětské oblečení, sušený hmyz, kuchyňský robot apod., nebo na informační dotazy jako jsou zpravodajství, počasí, videa, obrázky a články.

Proč se v SERPu zobrazovat?

Zobrazení ve výsledcích vyhledávání je pro webové stránky zásadní, protože:

  1. Budete vidět a zvyšujete si návštěvnost: Být na první stránce SERP, zejména mezi prvními výsledky může výrazně zvýšit návštěvnost vašeho webu nebo e-shopu. Drtivá většina uživatelů klikne na několik prvních odpovědí v rámci první stránky.

  2. Přitahujete relevantní traffic: Uživatelé, kteří vyhledávají konkrétní klíčová slova nebo fráze, jsou často ve fázi předběžného zájmu nebo připraveni k nákupu, naučte se pracovat s STDC frameworkem.

  3. Budujete si důvěru a autoritu: Stránky zobrazené na první stránce SERPa jsou často považovány za více důvěryhodné a autoritativní ve svém oboru. To může posílit pověst vaší značky nebo e-shopu a pozitivně ovlivnit ostatní kampaně.

serp-vysledky-google-shoptet-seo-specialista

Ukázka výsledků SERPa v Google (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak se do SERPa dostat?

    1. Optimalizace pro vyhledávače (SEO): Tvorba a optimalizace kvalitního a relevantního obsahu, který odpovídá klíčovým slovům, jež vaši potenciální zákazníci používají při vyhledávání. Pro e-shop prodávající například spacáky to znamená vytvoření detailních popisů produktů, blogových příspěvků a tipů na výběr správného spacáku.

    2. SEA kampaně v PPC: Nastavte si SEA kampaně na relevantní klíčová slova. Na rozdíl od SEO, tak do PPC části se dostanete prakticky okamžitě a záleží jen kolik jste ochotni zaplatit za jeden proklik. Ceny prokliku se pohybují od 2 Kč do 50 Kč v závislosti na množství konkurence, proto volte správnou PPC strategii.

    3. YouTube videa: Tvořte podpůrný obsah pro YouTube. Tato videa vyhledávače, obzvláště Google rád přidává mezi výsledky v SEO a na mnoho dotazů jsou efektivnější než blogové články.

      seo-ppc-reklama-shoptet-zahalka-tomas

      SEO a PPC reklama pro Shoptet e-shopy (Autor: Tomáš Zahálka

    4. Optimalizujte obrázky: Foťte a vytvářejte originál obrázky / fotky produktů, která pak budete přidávat do článků, kategorií a samozřejmě k samotným produktům. Vyhledávače nechtějí zařadit tisíckrát stejný obrázek, ale ocení, pokud jste si dali práce s vlastním zpracováním obrázků.

    5. Prolinkovávejte stránky: Vyhledávače vám mohou dát v rámci jedné pozice širší prostor, který někdy zabírá i tři normální pozice, pokud máte web dobře prolinkovaný v rámci SEO strategie.

    Většina uživatelů vyhledává informace přes Google a Seznam, proto být nalezitelný v SERpu je klíčové pro úspěch jakéhokoli podnikání. 

    Pro Dudlu vytvořil SEO specialista: Tomáš Zahálka

    ⏫ Potřebujete zlepšit pozice v SEO a hledáte zpětné odkazy? Spojte síly s Dudlu! ⏫