UPOZORNĚNÍ: Z důvod, že prodejce zboží Gadgets House s.r.o. přestal fungovat a reagovat na objednávky, tak jsem dočasně mimo provoz. Budeme hledat vhodnou náhradu a pokusíme se brzy vrátit do hry.

Co jsou sitelinks?

Sitelinks je typ výsledku ve vyhledávání, který zobrazuje hlavní stránku webu společně s několika vybranými odkazy vypsané přímo pod ní. Tyto odkazy umožní uživatelům rychleji vstoupit na důležité části webu jako jsou kategorie, kontakty, blog apod.

co-jsou-sitelinks

Jak na sitelinks v SEO (Autor: Tomáš Zahálka)

Jaký mají sitelinky vliv na SEO?

  1. Zvýšení viditelnosti: Sitelinks rozšiřují prostor o relevantní odkazy, který webová stránka (doména) zabírá ve výsledcích vyhledávání, čímž zvyšují její viditelnost a upoutávají větší pozornost uživatelů.

  2. Zlepšení důvěryhodnosti: Přítomnost sitelinks může signalizovat vyšší důvěryhodnost a autoritu webu ve vyhledávačích, což může pozitivně ovlivnit klikatelnost (CTR) a sníží vliv parazitace na brandu od konkurence.

  3. Zvýšení uživatelské přívětivosti: Sitelinks usnadňují uživatelům rychlý přístup k hlavním částem webu typu kontakty a kategorie, což může vylepšit celkovou uživatelskou zkušenost.

site-links-seo-shoptet

Ukázka Sitelinks na Shoptetu od klientů SEO specialisty Tomáše Zahálky

Jak získat sitelinks ve vyhledávačích?

Rozšířené zpětné odkazy (sitelinks) vyhledávače generují automaticky na základě algoritmů, a proto není možné je přímo nastavit nebo vybrat. Nicméně, existuje několik osvědčených postupů, které mohou zvýšit šance, že sitelinky získáte.

  1. Vytvořte logickou informační architekturu webu: Ujistěte se, že webové stránky mají jasnou a hierarchickou navigaci, tedy správně poskládané kategorie, podkategorie, rubriky, články, kontakty a další relevantní podstránky.

  2. Pojmenujte správně stránky: Využívejte správnou synergii mezi nadpisy, podnadpisy a Titlem, které budou korelovat s popisky a obsahem stránek. Vyhledávače mají pak větší šanci pochopit obsah webu.

  3. Optimalizujte interní odkazy: Zajistěte, aby důležité stránky měly správně natavené interní prolinkování, ať už pomocí drobečkové navigace nebo pomocí nástrojů pro interní linky jako je Slovník pojmů od Shoptetu.

  4. Zaměřte se na zpětné odkazy: Linkbuilding je nedílnou součástí SEO a může vyslat signál, které stránky a podstránky jsou pro web / e-shop důležité a mají být zobrazeny jako sitelinks.

  5. Technické řešení: Technický stav webu, správně řešené stránkování e-shopu, blokace duplicit, inteligentní fasetová navigace (parametry), to vše může ovlivnit dopad na pochopení webu a zobrazení site linků.

ppc-seo-specialista-tomas-zahalka

SEO a PPC reklama pro Shoptet e-shopy (Autor: Tomáš Zahálka

Jaký mají sitelinky dopad na výkon?

Sitelinks mohou výrazně zvýšit viditelnost e-shopu ve výsledcích vyhledávání, zlepšit uživatelskou zkušenost, důvěryhodnost a dokonce zvýšit procento kliknutí ze SERPa. Ve výsledku se však většinou jedná o třešničku na dortu, která signalizuje, že na SEO pracujete a řešení, které máte je vhodné pro budování webu. Pokud se vám sitelinky nedaří ani po roce provozu získat, kontaktujte SEO specialistu, který může auditem odhalit problémy s jejich zobrazením.

Pro Dudlu vytvořil SEO specialista: Tomáš Zahálka

⏫ Potřebujete zlepšit pozice v SEO a hledáte zpětné odkazy? Spojte síly s Dudlu! ⏫