UPOZORNĚNÍ: Z důvod, že prodejce zboží Gadgets House s.r.o. přestal fungovat a reagovat na objednávky, tak jsem dočasně mimo provoz. Budeme hledat vhodnou náhradu a pokusíme se brzy vrátit do hry.

Jak na SEO v Seznamu?

Na SEO pro Seznam se využívá v zásadě stejná strategie jako pro SEO na Google a další vyhledávače. Zjednodušeně lze říci, že výsledky SERPa na Seznamu se liší s ohledem na to jakým faktorům dávají dané vyhledávače větší prioritu. Dostat se na Seznam vyžaduje větší shodu klíčových slov, pomáhá název domény a výsledky se tak často nemění jako u Googlu, který používá personalizaci a geolokaci.

seo-seznam-zahalka

Jak řešit SEO pro Seznam:

  1. Analýza klíčových slov: Pro získání dotazů ze Seznamu lze využít PPC nástroj Sklik, který vám ukáže hledanost klíčových slov za posledních 12 měsíců rozdělených podle měsíců. Tato hledanost je zpravidla násobně menší, než u Googlu.

  2. Optimalizace obsahu: Jakmile máte analýzu klíčových slov, začněte s optimalizací obsahu vašeho webu. Ujistěte se, že klíčová slova jsou začleněna do titulků, popisků, podnadpisů, a že obsah je přirozeně hodnotný pro čtenáře.

  3. Technická SEO: Sitemapa, rychlost načítání, robots.txt, stránkování a struktura URL adres, jsou pro Seznam důležité faktory.

  4. Lokální SEO: Pokud máte kamennou prodejnu nezapomeňte využít Seznam Mapy a zaregistrovat na Firmy.cz

seo-seznam-serp

Jak vyhodnocovat výsledky v SEO na Seznamu:

  1. Sklik a Seznam Webmaster: Analyzují zobrazení, kliky, CTR a hledanost klíčových slov jak pro SEO, tak PPC strategii.

  2. Google Analytics: Měří návštěvnosti ze Seznamu jak pro SEO, tak PPC a jejich dopad na objednávky a tržby. 

  3. Collabim: Placený analytický nástroj, který umí měřit pozice na Seznamu a pravidelně je aktualizovat s možností sledovat pozice konkurence a zjistit na jaká klíčová slova získávají potenciální zákazníky.

jak-merit-seo-collabim

Začněte měřit SEO s Collabimem - Po registraci prvních 14 dní ZDARMA

Jaké publikum najdete na Seznamu:

Seznam.cz je druhý nejpoužívanější vyhledávač a v roce 2024 tvoří až 20 % objemů vyhledávání. Zjednodušeně lze říct, že pokud jsou vaši zákazníci starší cílové skupiny, tak zde najdete větší potenciál, než pokud cílíte na publikum narozené po roce 1980.

seo-ppc-reklama-shoptet-zahalka-tomas

SEO a PPC reklama pro Shoptet e-shopy (Autor: Tomáš Zahálka

SEO pro Seznam představuje příležitost zásahu českých zákazníků a zviditelnění se přes satelitní weby jako jsou Mapy.cz a Firmy.cz. Řada e-shopistů sleduje pouze výsledky SEO strategie pro Google a podceňuje vliv a dopad na tržby ze Seznamu. Často se stává, že zatímco na Google máte větší konkurenci a hůře se vám získávají pozice, tak na Seznamu můžete být na top pozici a vodit si sice v menším objemu, ale za to zaručené zákazníky. Tak nezapomeňte "Seznam — najdu tam, co neznám!".

Pro Dudlu vytvořil SEO specialista: Tomáš Zahálka

⏫ Potřebujete zlepšit pozice v SEO a hledáte zpětné odkazy? Spojte síly s Dudlu! ⏫