Jak na SEO v Seznamu?
Na SEO pro Seznam se využívá v zásadě stejná strategie jako pro SEO na Google a další vyhledávače. Zjednodušeně lze říci, že výsledky SERPa na Seznamu se liší s ohledem na to jakým faktorům dávají dané vyhledávače větší prioritu. Dostat se na Seznam vyžaduje větší shodu klíčových slov, pomáhá název domény a výsledky se tak často nemění jako u Googlu, který používá personalizaci a geolokaci.
Jak řešit SEO pro Seznam:
-
Analýza klíčových slov: Pro získání dotazů ze Seznamu lze využít PPC nástroj Sklik, který vám ukáže hledanost klíčových slov za posledních 12 měsíců rozdělených podle měsíců. Tato hledanost je zpravidla násobně menší, než u Googlu.
-
Optimalizace obsahu: Jakmile máte analýzu klíčových slov, začněte s optimalizací obsahu vašeho webu. Ujistěte se, že klíčová slova jsou začleněna do titulků, popisků, podnadpisů, a že obsah je přirozeně hodnotný pro čtenáře.
-
Technická SEO: Sitemapa, rychlost načítání, robots.txt, stránkování a struktura URL adres, jsou pro Seznam důležité faktory.
-
Lokální SEO: Pokud máte kamennou prodejnu nezapomeňte využít Seznam Mapy a zaregistrovat na Firmy.cz
Jak vyhodnocovat výsledky v SEO na Seznamu:
-
Sklik a Seznam Webmaster: Analyzují zobrazení, kliky, CTR a hledanost klíčových slov jak pro SEO, tak PPC strategii.
-
Google Analytics: Měří návštěvnosti ze Seznamu jak pro SEO, tak PPC a jejich dopad na objednávky a tržby.
- Collabim: Placený analytický nástroj, který umí měřit pozice na Seznamu a pravidelně je aktualizovat s možností sledovat pozice konkurence a zjistit na jaká klíčová slova získávají potenciální zákazníky.
Začněte měřit SEO s Collabimem - Po registraci prvních 14 dní ZDARMA
Jaké publikum najdete na Seznamu:
Seznam.cz je druhý nejpoužívanější vyhledávač a v roce 2024 tvoří až 20 % objemů vyhledávání. Zjednodušeně lze říct, že pokud jsou vaši zákazníci starší cílové skupiny, tak zde najdete větší potenciál, než pokud cílíte na publikum narozené po roce 1980.
SEO a PPC reklama pro Shoptet e-shopy (Autor: Tomáš Zahálka)
SEO pro Seznam představuje příležitost zásahu českých zákazníků a zviditelnění se přes satelitní weby jako jsou Mapy.cz a Firmy.cz. Řada e-shopistů sleduje pouze výsledky SEO strategie pro Google a podceňuje vliv a dopad na tržby ze Seznamu. Často se stává, že zatímco na Google máte větší konkurenci a hůře se vám získávají pozice, tak na Seznamu můžete být na top pozici a vodit si sice v menším objemu, ale za to zaručené zákazníky. Tak nezapomeňte "Seznam — najdu tam, co neznám!".
Pro Dudlu vytvořil SEO specialista: Tomáš Zahálka