UPOZORNĚNÍ: Z důvod, že prodejce zboží Gadgets House s.r.o. přestal fungovat a reagovat na objednávky, tak jsem dočasně mimo provoz. Budeme hledat vhodnou náhradu a pokusíme se brzy vrátit do hry.

Jaké KPI sledovat v SEO?

Hlavní KPI pro SEO je sledování růstu návštěvnosti v GA4 (organic search + direct) a návštěvnosti v Google Search Console. Sekundární metrikou může být sledování pozic pomocí Collabimu a Google Search Console, růst konverzí (počet objednávek, hovorů a poptávek) a celkový výkon projektu. Za terciální metriku lze hodnotit asistované konverze u remarketingových kampaních.

kpi-seo-zahalka

 Jak určit KPI pro SEO specialistu (Autor: Tomáš Zahálka)

V SEO (Search Engine Optimization) je klíčové mít jasno v tom, které klíčové ukazatele výkonnosti (KPIs) je vhodné sledovat, abyste mohli vyhodnocovat úspěšnost vašich SEO strategií a případně je upravovat pro dosažení lepších výsledků. Pro e-commerce je zvláště důležité sledovat KPIs, které přímo ovlivňují prodeje a návratnost investic.

1. Organická návštěvnost

  • Co sledovat: Počet návštěvníků, kteří přišli na váš e-shop / web z vyhledávačů bez placení za reklamy (organic search, direct).
  • Jak měřit: Využijte Google Analytics nebo GSC a sledujte nárůst organické návštěvnosti meziročně a v průběhu času.

2. Pozice klíčových slov

  • Co sledovat: Pozice vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání pro relevantní klíčová slova.
  • Jak měřit: Použijte nástroje jako Google Search Console, Collabim, SEMrush nebo Ahrefs.

3. Konverzní poměr z organického vyhledávání

  • Co sledovat: Procento návštěvníků, kteří provedli nákup nebo jinou žádoucí konverzi.
  • Jak měřit: Sledujte v GA4 meziroční počet objednávek a konverzní poměr.

4. Průměrná doba strávená na stránce

  • Co sledovat: Doba, kterou návštěvníci tráví na stránkách vašeho e-shopu.
  • Jak měřit: Google Analytics poskytuje data o průměrné době strávené na stránce.

jak-merit-seo-collabim

Začněte měřit SEO s Collabimem - Po registraci prvních 14 dní ZDARMA

5. Bounce Rate (míra okamžitého opuštění stránky)

  • Co sledovat: Procento návštěvníků, kteří opustili e-shop hned po příchodu na jednu stránku bez interakce.
  • Jak měřit: Tuto metriku naleznete v sloupcích analytického nástroje Google Analytics. 

6. Počet indexovaných stránek

  • Co sledovat: Kolik stránek z vašeho e-shopu je vyhledávačem skutečně indexováno.
  • Jak měřit: Tuto informaci můžete získat pomocí nástroje Google Search Console

7. Zpětné odkazy

  • Co sledovat: Počet a kvalitu zpětných odkazů směřujících na váš e-shop.
  • Jak měřit: Tuto informaci můžete získat pomocí nástroje Google Search Console

8. CTR (Click-Through Rate) z vyhledávání

  • Co sledovat: Procentuální podíl prokliků vůči zobrazení stránek ve vyhledávačích
    • Jak měřit: Tuto informaci můžete získat pomocí nástroje Google Search Console

    seo-ppc-reklama-shoptet-zahalka-tomas

    SEO a PPC reklama pro Shoptet e-shopy (Autor: Tomáš Zahálka

      Jaké často vyhodnocovat KPIs v SEO?

      V SEO nepřichází výsledky ihned, proto je vhodné si nastavit pravidelný měsíční reporting prací s kvartálním pohledem z GSC pro první signály a meziročním srovnáním s dopadem na objednávky a další konverze, které by vám měl reportovat SEO specialista, nebo nezávislý datový analytik v kontextu s rozpočtem a celkovou marketingovou strategií.

      Negativně může cíle ovlivnit změna sortimentu, vyprodání klíčových produktů, agresivnější remarketingová strategie, technické změny, meziročně vyšší podíl zamítnutí cookies lišty a ekonomická situace na trhu. Proto vždy vyhodnocujte i dílčí dopady vůči trhu.

      Pro Dudlu sepsal SEO specialista: Tomáš Zahálka

        ⏫ Potřebujete zlepšit pozice v SEO a hledáte zpětné odkazy? Spojte síly s Dudlu! ⏫