Jak napsat recenzi?
Mnoho lidí si klade tu samou otázku. Chci napsat recenzi. Jak mám napsat recenzi? To se dozvíte v dnešním článku. Základním a nejdůležitějším bodem je si ale říct, co je to vlastně recenze. Recenze je zpětná vazba. Zpětná vazba na to, když něco koupíte a chcete to ohodnotit. Recenze může být neutrální, pozitivní nebo negativní.
Jak napsat recenzi? (Zdroj fotky: Freepik.com)
Recenze často pročítají uživatelé daného e-shopu nebo obchodu, když si chtějí něco nakoupit (nejčastěji přes internet). Vždy je dobré si pročítat recenze na daný obchod a produkty, než něco zakoupíte. Protože některé internetové obchody a e-shopy se můžou vydávat za normální a férové e-shopy, ale ve skutečnosti jsou to podvodníci, kteří z vás jen chtějí vymámit peníze a ve většině případů vám poslat zboží poškozené, nebo zcela jiné, než je uvedena fotografie, v tom nejhorším případě vůbec žádné. Je důležité si ujasnit, jak dlouhá naše recenze, kterou chceme napsat, má být. Záleží to zcela na nás. Může být krátká a mít tři až čtyři věty, nebo se můžete rozepsat od srdce.
Co by správná recenze měla obsahovat?
- Plusy (+) – co se vám na daném obchodě a produktech líbilo, co byste vyzdvihli jako pozitivní (kladné) vlastnosti – může to být například včasné doručení, ochotní pracovníci
- Mínusy (-) – pokud e-shop nebo obchod nějaké mínusy má, měli byste je v recenzi uvést (například pozdní doručení zboží, neochota pracovníků internetového e-shopu, nedodané zboží po dlouhé době a tak dále).
Jak rozlišujeme recenze?
- Pozitivní – obchod má jen pozitivní vlastnosti a stránky a žádné mínusy nemá, neshledali jste nic, co byste internetovému e-shopu vytkli.
- Negativní – internetový e-shop vás zklamal a má jen samé negativní vlastnosti.
- Neutrální – e-shop má i pozitivní i negativní vlastnosti (například + může být ochota personálu, - může být pozdní doručení zboží).
Pro Dudlu napsala: Simona Holá